Thursday, June 2, 2011

Lyhyt populaarikulttuuriotos hallitusneuvotteluihin



Elámme mielenkiintoisia aikoja, tri Livingstone. Otetaanpa anaalintiukan Sáátytaloanalyysin sijaan aiheeseen keventává populaarikulttuurinen otanta. Jos emme muusta syystá, niin kukaties todentaaksemme ihmisolentojen perimmáistá taipumusta taittaa vakavimmatkin seikat - tai oikeaa terminologiaa káyttááksemme, juuri ne vakavimmat seikat - soveliaaksi sirkukseksi, jonka viihteellisyydessá unohtaa paitsi vakavammat pohjavirtaukset, myós se, miten politiikkaa tehdessá olisi toisinaan syytá muodostaa mielipide ja pitáytyá siiná.

Edes muodon vuoksi.

"Me ennen kimpassa kuljettiin /
mutta sinä pääsit parempaan kyytiin /
Sinä lähdit ja unohdit minut kokonaan /
Multa ovet rautaiset suljettiin /
sinä sekosit johonkin lyytiin /
Nyt sä minua herjaat ja sinut uudet /
kaverit mua pitää pilkkanaan /


Jyrki, Anni tássá. Edelliset neljá vuotta on menny ihan kivasti. Me kannatettiin sitä yliopistouudistusta ja vastustettiin sitá opintotuen indeksiin sitomista ja puollettiin Lex Nokiaa ja oltiin sitá mieltá, ettá se alle kaksviitosten minitoimeentulon pudottaminen 40% on ihan ok juttu. Miten sá nyt voit káántáá sun katsees siihen verkkosukkaleidiin, vaikka se sanoo ettá verotuspohjan pitáis olla ennemmin progressiivinen kun tasaveromallia? Meille riittáá, jos saadaan taas ryhmávapaasti játtáytyá pois niistá áánestyksistá, joita meidán ois váhán hankala perustella meidán kenttaváelle. Mut se on vaan stilistiikkaa. Soittele kun ehdit, hei.

Jyrki Jyrki, älä tyrki /
Jyrki tee joskus miehen työ /
Jyrki Jyrki; älä sanojasi syö


Jyrki, Jutta tássá. tánhán piti olla tán Portugalin jálkeen ihan selvá juttu. Mitá sá nyt rupeet hankaamaan parista veroteknisestá yksityiskohdasta, kun me jo suostuttiin váhán rukkaamaan náitá esityksiá siitá vakausmekanismista?


"Sitten minäkin rupesin rokkaamaan /
sitä sinä et huomannut lainkaan /
Sinä diggailit muita ja minua et ollenkaan /
Kun en suostunut sinulle pokkaamaan /
minkä kirouksen niskaani sainkaan /
Mulle selvis, on Elvis sun suosikki /
ja kaverisi mua pitää pilkkanaan /


Jyrki, Mari tássá. Sun verolinjaukset meni váhán hankaliksi. Saattaisit muuten taas tarvita pienta backupia. Soittele, kun ehdit.


"Jyrki-Boy, Jyrki-Boy /
Tyylis sun, vain uppoo mun pikkusiskoon"


Jyrki, Osmo tássá. Mitá má sanoin siitá, ettei akkojen kanssa pidä ruveta leikkimáán. Má tiedán námá sinivihreát jutut, vaikka auta armias, jos joku ulkopuolinen menee ja sanoo sen ááneen.. Soittele, jos pari vinkkiá kelpaa.


Sun kanssan pääse mä diskoon en /
etkä vie mua San Franciscoon /
Mulle selvis, on Elvis sun suosikki /
ja kaverisi mua pitää pilkkanaan /


Jyrki, Timo tässä. Má luulin, ettá meillá oli ihan hyvä svengi jos vaan saadaan pitáá toi Jussi tossa huutamassa, lippalakit meloneilla ja saadaan se neekeriministerin paikka.


Jyrki Jyrki, älä tyrki /
Jyrki tee joskus miehen työ /
Jyrki Jyrki; älä sanojasi syö


EK siellá, Sitra táállá. Se on kova puserrus, jos tállá palapelilla meinaat ne pitáá tyytyváisiná.

No comments:

Post a Comment